– Algı, bellek ve dikkat gelişimini sağlamak
– İnce ve kaba motor becerileri kazandırmak
– El göz koordinasyonunu sağlamak
– Dinleme ve anlama becerilerini geliştirmek
– Alıcı ve ifade edici dili geliştirmek
– Konuşma öncesi taklit becerilerini geliştirmek
– Konuşma problemlerini ortadan kaldırmak
– Dilin kullanım alanlarını arttırmak
– Dudak, nefes, gırtlak kullanımını geliştirmek
– Kazanılan iletişim becerilerini günlük yaşamda kullanmasını sağlamak
– Çocuğun günlük yaşantısını bağımsız devam ettirebilmesini için özbakım becerilerini kazandırmak
– Davranışsal ve sözel alanda sosyal becerilerini geliştirmek
– Gruba uyumunu sağlayarak arkadaşlık ve paylaşma duygularını geliştirmek
– Kendisini ve çevresini tanımasını sağlamak
– Toplumsal yaşam kurallarına adaptasyonunu sağlamak
– Davranış problemlerini azaltmak ve olumsuz davranışı ortadan kaldırarak yeni davranış biçimleri kazanmasını sağlamak
– Basit hobi alanları yaratarak, iş ve uğraşı becerilerini geliştirmek ve yetenekleri çerçevesinde meslek kazanmalarını yardımcı olmak
– Çeşitli fizyoterapi egzersizleriyle emekleme, oturma ve yürüme becerisi kazanma, el-kol ve bacaklarını kullanma, baş kontrolü sağlama, kas geliştirme, koordinasyon, solunum ve postür düzenleme, dil-dudak-çene kaslarını geliştirme.
– Mantık geliştirici çalışmalar, temel okuma-yazma ve matematik çalışmaları ile okula hazırlık veya okula devam eden çocuklara destek çalışmaları yaparak okul sürecindeki başarılarını arttırmak.